Директно започваме с пример.

Пример за уеб стори. Кликнете върху него, за да видите как изглежда.

Какво е стори* (story)?

*Първо ще започнем със самата дума, чийто буквален превод е „история“. Не намерихме точен заместител. Ако имате предложение за български еквивалент, моля поставете го в коментарите. (бел. ред.)

Предполагаме, че сте разглеждали сторита във Facebook, Instagram, Messanger или пък YouTube. Това е нов начин за привличане и задържане на вниманието на посетителите на тези популярни приложения. След като са установили, че потребителите предпочитат визуално представяне на текстова информация върху изображения, тези социални медии са се ориентирали веднага към този тип споделяне.

Случайни сторита от популярното приложение за споделяне на изображения Instagram

Какво е уеб стори?

Много по-лесно е да Ви дадем пример за уеб стори. Затова Ви представяме следното импровизирано, с което веднага ще разберете за какво става въпрос:

Пример за уеб стори.

От визуална гледна точка уеб стори и Instagram стори не се различават по никакъв признак. Те обхващат целия екран на мобилното устройство, показват на потребителя статично или анимирано изображение и представят кратък текст – най-много десет думи – по удобен и бърз за усвояване начин.

Почти всеки от нас се е улавял в продължително преглеждане на сторита във Facebook. Това не е случайно – преживяването е занимателно за ума и няма какво да ни разсейва от него, когато то заема абсолютно целия екран.

За какво бихте ползвали уеб стори?

Тук е ясно, че идеите за използване на уеб стори се ограничават с нашето въображение. Практически може да се използва за всякакъв тип съдържание. Тъй като този вид сторита произлизат от уеб сайт, то би било логично да представяте новини и статии по един много по-интересен начин, който да заинтригува потенциални читатели.

Още по-полезни биха били като заместител на целевите страници (landing page) с директни продажби на тях. Вместо да скролва с пръст по екрана си, потребителя ще вижда няколко последователни хоризонтални изображения в рамките на няколко секунди, които ще му представят продукта или услугата. А за рекламно съдържание – мисля, че тук повечето от Вас, които имат опит с Facebook и Instagram, вече знаят какви са резултатите при пускане на рекламно story.

Разбира се, този тип web stories са в ранен етап на развитие, така че само времето и ние като потребители и създатели на съдържание ще решим съдбата им.

Какво е уеб стори от техническа гледна точка?

Уеб стори е отделна независима страница във Вашия уеб сайт, която е изключително опростена. Съдържа единствено:

  • картинки или кратки видеоклипове
  • бутон за споделяне
  • програмен код, който да сменя картинките и който да реагира, когато докоснете екрана, и да показва следващите изображения

Уеб стори (Web story) е разработка на AMP (Accelerated Mobile Pages). Това е проект, който има за цел да ускори максимално уеб съдържанието за мобилни устройства. Web stories е един от стандартите, които проектът се опитва да наложи в глобален план. Тези сторита представляват AMP страница, т.е. уеб страница със статични ресурси, която се сервира от CDN.

Пример за AMP страница от резултатите в Google. Забележете светкавицата, която маркира страницата като AMP.

Как да си направим уеб стори с WordPress?

Ако имате WordPress сайт, то новините са добри, защото Google (който стои основно зад разработването на AMP и AMP Web Stories) разработват активно разширение за WordPress, което ще бъде редактор за такъв тип страници. В момента версията е бета и не се препоръчва да се ползва за сайтове с реални потребители. Очаква се това лято да бъде пусната официална версия, която да може да се инсталира спокойно.


Не забравяйте да ни харесате във Facebook, където публикуваме още интересно съдържание
Категории: Уеб сайт

1 Коментар

Avatar

Моника · 28.07.2020 на 16:13

Изключително полезна статия!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *