Чудили ли сте се защо повече хора цъкат върху рекламата Ви, но статистиката на сайта Ви показва, че по-малко хора са дошли от рекламата? Къде се губят тези потребители? В тази статия ще видим логично обяснение на това явление.

Защо ни трябва статистика?

Представете си следната ситуация: имате чудесна идея за блог. Сядате и правите сами или с помощта на приятел WordPress сайт и започвате да творите. Създавате десет статии, сайтът изглежда прилично. Всичко е готово.

Вие смятате, че съдържанието в сайта е полезно. Все пак не случайно сте го написали. Но как може да знаете, че изобщо някой достига до Вашия блог. Дали някой го чете? Тук идват на помощ инструментите за следене на трафик, които с много висока точност предоставят статистика за посетителите на сайта Ви – колко често са дошли на определена страница, от къде са дошли, колко време са се задържали.

Тази информация Ви насочва кои статии са интересни не само за Вас, а и на широката аудитория. Така може да съгласувате Вашата идея с полезното за потребителите. Също може да тествате кои стилистични похвати, картинки и видеа привличат вниманието най-много.

Филтриране на съдържание

Филтрирането на съдържание съществува от много дълго време и е трудно да определим точна година, когато се е появило. Популярността му се дължи основна на това, че позволява блокирането на рекламно съдържание по страниците. Програмите, наречени Ad Blocker, в момента са едни от най-използваните разширения в интернет и е въпрос на време все повече потребители да научат за тях и да започнат да ги използват.

Филтриране на съдържание е всяка форма на скриване на текст, картинки, видео. Включително блокиране на "невидими" ресурси като скриптове, заявки и други. Целта му е да опрости работата на сайта (например като ограничи изображенията) или да предпази от злонамерен код (като блокира скриптове и заявки към трети страни).

Липсващ трафик заради Ad Blocker

AdBlock разширенията целят скриването на рекламно съдържание във всички сайтове. Така потребителите не виждат реклами и спокойно разглеждат интернет съдържанието, без да се разсейват. Популярността им се дължи основна на прекалено агресивните сайтове, които в рамките на 10 секунди показват повече от един изскачащ прозорец. В същото време имат анимирани реклами в страничните колони на сайтовете си. Тези неща на куп дразнят част от потребителите и те много лесно се убеждават, че рекламите трябва да се блокират.

Това на пръв прочит не изглежда проблем, засягащ трафика към сайта ни. Само че в допълнение на блокирането на реклами тези филтриращи програми спират скриптове от външни сайтове. Това са скриптовете на Google Analytics, Facebook Pixel и други популярни проследяващи софтуери. Така Вашият сайт не събира данни за трафика на потребители, съответно статистиката не е пълна и Вие не можете да си направите правилни изводи. И така влизате в зоната на гадаенето.

Липсващ трафик заради браузър

Един от най-популярните браузъри към днешна дата е Mozilla Firefox. Браузърът с горящата лисица (което всъщност е червена панда) разви през последните години функционалността си така, че да сигнализира на потребителите си, когато някой следи поведението им.

През юни 2019-та те активираха за всички потребители блокирането на проследяващи бисквити и скриптове по подразбиране. С това технологичната организация, която стои зад Firefox, разпространява идеята за опазване на поверителността на потребителите в интернет.

Firefox блокирано проследяване
Съобщение във Firefox за блокиране на проследяване

Това по същия начин блокира проследяването на потребителите и гигантите като Facebook и Google, събиращи данни, не могат да генерират напълно точна статистика за трафика към нашия сайт.

Как точно влияе това?

Може би ще се запитате какво следва от това, че част от трафика ни не се записва и липсва от статистиката. Нека разгледаме ситуация – имате онлайн магазин и продавате дървени кухненски дъски за рязане. Имате правоъгълни, кръгли, с формата на прасенце. Идва момент, в който правите рекламна кампания във Facebook, с която да привлечете клиенти и да увеличите продажбите. Като всеки предприемач искате да проследите какви са резултатите от тази рекламна кампания. Искате да изчислите с точност до стотинки колко Ви струва тя. За целта използвате математически изчисления на база на статистиката от Facebook и от Google.

Ако не сте наясно с липсващия трафик и с причините за него, сигурно ще се зачудите защо рекламата не Ви доставя толкова трафик, колкото изписва във Facebook. Целта ни е точно тази – да Ви информираме за тези ситуации и да ги предвиждате в изчисленията си.

Други причини за несъответстващ трафик

В тази статия се съсредоточихме единствено върху причините, породени от блокиращи програми като AdBlocker или вградена функционалност на браузъра. Имайте предвид, че е възможно да имате несъответствие на данните между  Facebook и Google по други причини, които не сме разгледали в подробности, например различни часови зони на докладите, използване на филтри в докладите и други.


0 Коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *