fbpx

Директно даваме пример със сайт, който очевидно е много стар. За времето си е изпълнявал функциите си чудесно, но за днешните очаквания този сайт не би бил много удачен.

Първият уебсайт на Amazon, около 1994-та година

Често представата за уебсайт е следната – избирам си шаблон, слагам няколко картинки, добавям текст и публикувам сайта. Сега остава да чакаме да дойдат посетители, които да направят поръчки или да се свържат с нас, за да използват услугата ни.

Това, както повечето от вас се досещате, не е реалността. В днешно време сайтът е много повече от онлайн присъствие или онлайн визитка. Уеб сайтът е инструмент, който убеждава посетителите да изберат услугите ни и да се превърнат в потребители.

Динамичните промени в онлайн технологиите изискват и Вашия сайт да е актуален, за да дадете ясен знак на посетителите, че имате функциониращ бизнес, който е готов да отговори на техните очаквания.

Подготвили сме кратък списък с признаци, които сигнализират, че сайтът Ви остарява и е желателно да бъде обновен:

1. Не сте добавяли ново съдържание от един месец

Това е основен признак, че сайтът Ви не е във фокуса на бизнеса ви. Необходимо е да добавяте ново съдържание под формата на блог статии или друг вид публикации, които да поддържат сайта Ви жив. Веднъж месечно трябва да е Вашият минимум освен ако не сте новинарски бюлетин, в който веднъж на ден е недостатъчно.

2. Не помните кога за последно сте обновявали първата си страница

Началната страница е визитката на Вашия сайт. Тя в почти 100% от случаите е различна, по-интересна и привлича вниманието. Така че, ако не сте я променяли от 2016-та (или още по-отдавна), то веднага Ви съветваме да я проверите и да направите поне малко обновяване, което да я освежи.

3. Сайтът Ви не е пригоден за мобилни устройства

През 2014-та година статистиката показа, че мобилните устройства започват да надделяват над настолните компютри. Абсолютно задължително е един сайт, който е публичен и се ползва от хората по света, да бъде пригоден за всякакви устройства.

Пример за сайт, неоптимизиран за малки дисплеи

Не бихте искали посетителите на уебсайта Ви да си тръгват точно след 1 секунда, защото не могат да прочетат заглавието на страницата или изобщо не виждат текстовете и бутоните. Примерът малко по-горе ясно показва, че има нужда от основен ремонт, за да не дразни потребителите. Още по-голямо е дразнението, когато сайтът (както в случая) няма алтернатива.

4. Снимките в сайта са като изрязани от вестник

Потребителите стават все по-взискателни към онлайн магазините. Магазините, от своя страна, стават все по-добри, за да отговорят на голямата конкуренция и да удовлетворят посетителите си. Ако преди няколко години сте стартирали със снимки от личния си телефон, то може би е нужно да обмислите изготвянето на нови изображения за онлайн магазина си.

5. Сайтът Ви изглежда като презентация от 2000-та година

Тази точка е свързана с цялостния дизайн на сайта. Необходимо е да попитате няколко приятели и познати дали сайтът изглежда стар. Има някои неща в дизайна, които просто изглеждат стари. Добрите практики в дизайна на един уеб сайт не се променят драстично, но общоприетите стилове се изменят с годините. Ако преди години анимациите са изглеждали интригуващо, то днес може да не е така. Ако шрифтът преди е изглеждал добре, то може днес това да не се харесва по същия начин.

Сайтът Ви няма посетители (бонус точка)

Ако сайтът Ви няма инструмент, който да следи посещенията и поведението на посетителите, то спешно трябва да помислите върху това.

Ако сайтът Ви вече има такъв инструмент, то Вие много добре знаете колко посетители имате. Ако потребителите Ви са под хилядите, то този сайт се нуждае от повече внимание. Това е сигурен показател за стар и изоставен сайт, който малко по малко умира. Статистиката задължително трябва да се проверява и да се следи в кой момент посетителите си тръгват, дали отиват към други страници или просто са кликнали погрешка.

Заключение

Поддържането на един сайт актуален, с модерна визия, привличащ посетители и приканващ ги да споделят сами съдържанието, не е лесна задача. Това изисква постоянни грижи, анализ на трафика и правене на тестове. За да се разрасне един бизнес, който стартира от уеб сайт, е нужно да се премине през всички тези детайли и ежеседмично (или ежедневно) да се проследява състоянието на сайта и да се мисли в посока актуализиране и добавяне на ново съдържание.


Не забравяйте да ни харесате във Facebook, където публикуваме още интересно съдържание

Категории: Уеб сайт

0 Коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *